Duże miasto potrafi być przytłaczające – nie tylko wizualnie, ale też ze względu na inne aspekty. Aby ułatwić sobie transport, najlepiej skorzystać z pomocy firmy transportowej. Oto 5 pytań, które warto zadać tym ze stolicy.
1. Jak przebiega komunikacja z waszą firmą?
Łatwy kontakt z firmą spedycyjną to podstawa udanej współpracy. Nie wszystko uda się ustalić osobiście, wiele kwestii będzie wymagało kolejnych ustaleń, które z racji wygody odbędą się mailowo bądź telefonicznie. Koniecznie dowiedz się, jaki rodzaj kontaktu preferują przedstawiciele oraz ile wynosi statyczny czas oczekiwania na ich odpowiedź. Od razu poproś też o wszystkie dane, które mogą być potrzebne czy próbie podjęcia komunikacji.
2. W jaki sposób zabezpieczacie transportowane przedmioty?
Wiele firm z góry zakłada własny sposób pakowania, bo tylko wtedy faktycznie są odpowiedzialne za stan rzeczy po ich przewiezieniu. Różne materiały to różne rodzaje ochrony, dlatego sprawdź, czy wybrany spedytor posiada profesjonalne środki, czy tylko prowizoryczne. Szkło, porcelana, sprzęt AGD, meble – jeśli wszystkie miałyby być zabezpieczane jednakowo, lepiej poszukaj firmy, która zna się na rzeczy.
3. Czy i jaką posiadacie polisę ubezpieczeniową?
Podczas transportu mogą zdarzyć się sytuacje, których nie sposób przewidzieć, ale fachowcy powinni być przygotowani na każdą ewentualność. Dlatego ubezpieczenie OCP to podstawa. Zaświadcza ono o odpowiedzialności cywilnej przewoźnika. Uszkodzenie towaru, jego utrata czy niedotrzymanie terminu dostarczenia zawsze mogą się zdarzyć. Jeśli nie chcesz narazić się na niepotrzebny stres i straty, zapytaj spedytora o polisę, a następnie dobrze się z nią zapoznaj. Jeśli jakiś zapis w umowie budzi twoje zastrzeżenia, nie wahaj się i skonsultuj ze specjalistą.
4. Do kogo jest skierowana wasza oferta?
Indywidualne podejście do podstawa, także przy przeprowadzkach. Niektóre firmy są nastawione na konkretnych klientów, inne są znacznie bardziej uniwersalne. Dowiedz się, czy ta, którą wybrałeś, podejmuje się tego typu transportu, jakiego potrzebujesz. Krajowy, międzynarodowy, w trybie ekspresowym, dla osoby fizycznej czy branży e-commerce. Oszczędź sobie czasu i już na początku zapytaj, czy otrzymasz dokładnie to, czego potrzebujesz.
5. Czy jesteście wiarygodną firmą?
Uczciwość i rzetelność są niezwykle ważne. Nikomu nie trzeba chyba uzasadniać, dlaczego w tym temacie trzeba się zorientować przed podpisaniem umowy – zwłaszcza takiej w podejrzanie okazyjnej cenie. Pierwszym krokiem w tym kierunku niech będzie sprawdzenie, czy firma jest wymieniona w rejestrze przedsiębiorców. Następnie poproś o przedstawienie Ci licencji, wyróżnień i certyfikatów, które mogłyby świadczyć o jej rzetelności. Wreszcie metoda najbardziej powszechna, czyli szukanie opinii w internecie. Nie zdziw się, jeśli na stronie przewoźnika znajdują się tylko pozytywne. Skorzystaj z różnych stron, aby zebrać możliwie obiektywne informacje.
Każda firma transportowa jest inna, ale od każdej oczekujemy tego samego. Rzetelności, odpowiedzialności, uczciwości i profesjonalizmu. Reklamy spedytorów to nie wszystko – sam uzyskaj informacje, które są Ci potrzebne do podjęcia dobrej decyzji.